Ivan Oštarčević – Etape tiranije

Ivan Oštarčević – Etape tiranije (23.01.-26.02.2021.)

Prestali smo imati luksuz čvrstog vjerovanja u nešto. Zbrajajući i faktor informacijske navale, prisiljeni smo u nenadanim trenucima revidirati sve što su nas učili pa postajemo cinični kad se starija učenja i dalje provlače. Povijest je promjenjiva, zajedno sa svojim revidiranjima stvara nove polove i odnose, pa tako postoji i rasprava o puštanju dokumenata japanskih zločina za vrijeme drugog svjetskog rata. Nakon što se osvijestilo o užasima koje je počinio Staljin, ovi nedavno pušteni dokazi pokazuju što se krilo iza samurajskih mačeva, Hello Kitty i nacije opsjednute preciznošću i aparatima za hranu. Užasi Jedinice 731 su u rangu s medicinskim eksperimentima Mengelea, ali u režiji Satoshi Ishia, a okrutnost u ponašanju prema zarobljenicima te spretno zaobilaženje pravila Ženevske konvecije na način da se ne ratuje s kemijskim otrovima, već epidemijama kuge je kao nešto proizašlo iz uma Bondovog negativca. Iako, da budemo iskreni, Bondovi negativci nisu u ime znanosti radili obdukcije na živim ljudima i zapažali kako je zanimljivo da određeni postotak ljudi ipak preživi proces, nisu izlagali ljude smrzavanju kako bi znali liječiti rane, nisu ubrizgavali sifilis u trudnice kako bi vidjeli što se dešava s djetetom, nego se zadržavaju na memeovima, to jest na morskim psima s pristojno pričvršćenim laserima na glavama.

Rad koristi direktni pop kulturni citat utjelovljenja svega zlog u svemiru, nepopravljivog protivnika u vidu lika koji je poznat po svojim raznim oblicima i transformacijama, a nalazi se u japanskoj literaturi. Postavljen je u kontrastu s prikazanim povijesnim ličnostima i suvremenim bastionima uspješnosti i uzornosti te otkriva paralelu revizije poznatog o nekome ili nečemu. Sam lik je fiktivan, zato je slikan, a povijesne figure su fotografije kao dokumentacija onoga što jest ili što je bilo, a još uvijek nas prati.

Referirajući se na koncept salona, uspostavlja se paralela s gomilom slika i informacije koja bi kroz njih sama trebala proizaći i konzumacijom laži povezana s masovnom produkcijom takozvanih vijesti. Dostupnost informacija nam je učinila dogme nestabilnima i lako zamjenjivim. Ne možemo se više oslanjati na tuđu riječ, ne možemo više samo tako vjerovati.

Ivan Oštarčević, crtač, grafičar, slikar i muralist rođen u Zagrebu gdje upisuje i završava studij na Akademiji likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu na Nastavničkom odsjeku.  Diplomirao je u rujnu 2015. godine te je član HDLU-a. Uz dva priznanja Akademije likovnih umjetnosti za uspješan rad tijekom akademske godine izlagao je na sedamnaest samostalnih i više skupnih izložbi u Hrvatskoj i inozemstvu, između kojih se ističu trijenale kiparstva, trijenale grafike i galerija Karas. Zbog aktivnog bavljenja oslikavanjem murala, sudjelovao je na raznim programima Art parka, oslikavanju u Laubi za vrijeme Nestvrstanih, 2020. na festivalu Zen Opuzen, a u veljači 2019. oslikava prostor unutar zatvora Remetinec u sklopu HDLU-ovog projekta „Revitalizacija zatvorskog prostora umjetnošću“.

PRESS:

https://radiovrbovec.hr/vijesti/izlozba-slika-etape-tiranije/

Theme: Overlay by Kaira