Melita Kovačević – Pantomima (28.02.-11.04.2021.)
Prezentirana zbirka radova vezana je trenutkom stvaranja, a ne nužno zajedničkim sadržajem. Polazna je misao ove serije crteža vizualna manifestacija zamisli, umjesto usmenog izricanja. Nalik na pantomimu, autorica želi s promatračem razgovarati isključivo gestikulacijom i pokretom. Poput ilustrativnog pripovijedanja, svaki kadar otvara dubinu sjećanja, potičući gledatelje na prizivanje sličnih motiva iz njihova vlastitog života. Upravo lišenost boje otvara niz beskrajnih mogućnosti smještaja vremena radnje, mirisa i osjeta koje pokušava pobuditi. S obzirom na intimnost pojedinih kadrova, smisao ove izložbe mogao bi se protumačiti prikazivanjem prešućenog, pantomimom osobne intime.
U formi storyboard-a, kadrova kratkog amaterskog filma ili stripa, prikazuje proces misli u trenutku stvaranja, prisjećajući se zvukova, dodira, mirisa i emocija. Zapis u sjećanju pretočen je u niz naizgled nepovezanih kadrova, prezentiranih putem grafičkih crteža u formi stripovskoga dnevnika, u kojemu tinta riječi postaje tinta slike.
Definicija pantomime bila bi „nijema gluma“. Mogli bismo je opisati kao prikazivanje teme služenjem isključivo kretnjama tijela i gestama, bez govora. Tako i ovdje, lišena riječi i boje, ostaje samo srž onoga bitnoga, pohranjenog u sjećanju. Potaknuta crno-bijelim filmovima, autorica tehnikom laviranog tuša aludira na kultne kratke filmove redatelja poput Buñuela i Kulješova, Varde i Mizushiri, spajajući film i crtež, pretačući riječ u sliku. Vješto se koristeći Kulješovljevim efektom, daje specifičan doživljaj i otvara gledateljima vrata intime u svoj svijet – osobni akromatski svijet.
Melita Kovačević rodila se u Zagrebu 21. lipnja 2003. Trenutačno pohađa XVIII. gimnaziju u Zagrebu, dvojezični francuski smjer. Uspješno je položila i prijamni ispit u Školi za primijenjenu umjetnost i dizajn u Zagrebu.
Umjetnošću se bavi oduvijek, a ozbiljniji i uglavnom kontinuiran rad na likovnom polju započinje prije desetak godina u Galeriji Vivoda u Zagrebu, gdje joj mentorica Andreja Vivoda pomaže pri radu i sudjelovanju na likovnim natječajima.
Članica je zagrebačkoga Kinokluba, pohađa HFS-ove radionice na kojima snima i montira filmove, surađuje s Bacačima Sjenki te je bila dio žirija Europske filmske akademije u Kinu Europa, gdje je često i volontirala. Sudjelovala je i na međunarodnim umjetničkim festivalima i događanjima, bavi se aktivizmom u feminističkim i LGBTQ+ te udrugama za zaštitu okoliša. Nekoliko filmova napravljenih na radionicama bilo je uvršteno u program filmskih festivala širom svijeta. Nedavno je u sklopu natječaja Nacionalnog instituta EU za kulturnu povezanost autorica sudjelovala u stvaranju i realizaciji pobjedničkog biligvalnog filma na francuskom i engleskom jeziku, koji obrađuje teme jednakosti i ljudskih prava.
Radove je izlagala u Celju (Slovenija) u sklopu međunarodnog festivala PIF u Zagrebu, u Iserlohnu (Njemačka) i Iloku te je sudjelovala i na izložbi priređenoj u povodu 10 godina Galerije Vivoda u Studiju Račić Moderne galerije u Zagrebu 2018.
Dosad je imala tri samostalne izložbe – 2018. u Kneževoj palači u Zadru, 2019. u Gradskoj knjižnici u Zagrebu i 2020. u prostoru K&K Milčec u Zagrebu.
PRESS: